fredag, januari 12, 2007

Med lådor upp till öronen...

...sitter jag nu i en lägenhet som jag snart inte ska bo i längre. Självklart var jag alldeles för optimistisk igår när jag gick och köpte två extra flyttlådor. Jag hade behövt fem. Nu blir det många kassar istället. Varför har man så sjukt mycket grejer? Det är obegripligt. Jag skulle vilja göra mig av med typ hälften. Nåja. Lyxproblem. Värre är att jag inte får loss min favoritlampa från väggen. Jag kommer inte ihåg hur jag satte upp den men den sitter alldeles för hårt så jag måste ha gjort det bra.

Och på tal om riktiga problem så fick vi mail från Ecuador igår, från vänner som inte längre kan betala för boende och bad oss om hjälp. Och jag önskar så att jag var allsmäktig och kunde ge dem ett bättre liv, ge dem förutsättningarna. Men dom är så långt bort och mina pengar räcker inte och jag mår så jävla dåligt över det.

Svartvita världen. Vad sägs om lite gråskalor?

Inga kommentarer: