onsdag, augusti 01, 2007

Semesteruppryckning

De senaste två och en halv veckorna har gjort mig semesterförlamad. Jag vet att det är meningen att slappna av på semestern men det är stor skillnad mellan att slappna av och att sluta fungera, vilket är vad jag verkar ha gjort. De två sista dagarna har jag haft en lång lista framför mig på saker jag borde göra och jag vet faktiskt inte vad jag har gjort istället för att göra dom. Och jag tänker att så konstigt det är att om det är sol och fint så kan man ligga på stranden hela dagen och inte reflektera över att man inte får något gjort men nu när jag är inne och inte heller får något gjort så blir jag smått tokig. Nåja. Nån gång ska man ju ha tid att se alla dom där nedladdade serierna också. Men nu är det attans dags för uppryckning, imorgon åker jag tillbaka till Stockholm igen.

Dagens galnaste från Sydsvenskan: Moderate vice ordförande i Vellinges kommunstyrelse tycker inte att det är ett problem att ingen i ledamot har utländsk bakgrund. "Att människor har utländsk bakgrund är inte intressant" tycker han, och menar också att han minsann "kan ha lika mycket erfarenhet som någon som kommer hit med flyktingbåt". Käre Nils-Ola Roth, så kan du säga för att du bor i Vellinge. Dit kommer inga i flyktingbåtar, det ser du till, så varför skulle det vara intressant att representera dem då?
Hjälp vad människor kan skrämma mig.

Inga kommentarer: