söndag, april 22, 2007

Clean system

Alkoholen har äntligen lämnat mitt blodomlopp, vätskebalansen är återställd och alldeles snart är det måndag. Och jag tror att jag börjar bli gammal för jag var så peppad inför att totalfesta den här helgen men festade tydligen ut mig totalt i fredags för igår började jag kallsvettas bara vid tanken på att sätta igång att dricka igen. Ännu mer när jag faktiskt öppnade den där ölburken som blev min enda.

Vilken tur då att det var så himla trevligt i fredags. Kvällens lärdomar:
1) På närmaste svartklubben är det så kallt att man måste dansa med vinterjackan på.
2) I Helsingborg har dom små munnar.
3) Anjas köksbord är skönt att sova på.

Sitter här och stirrar på mitt anställningsavtal för hemtjänsten som jag borde skriva på men har så svårt att ta tag i pennan. Skulle jag inte bara få kunna vinna en massa pengar så jag inte behöver jobba? Så jag kan få praktisera några veckor, åka till New York och hänga i Malmö och bara festa och ha det lugnt och skönt? Snälla snälla? Det är ju knappast som att jag har tur i kärlek, liksom. Pretty please?

Äh. Eller så gör jag det bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en lång paus i skrivandet ;) Puss på dig bakistant