söndag, april 29, 2007

Det finns nya uppdateringar för din hjärna. Klicka här för att installera.

Trotsade de superhöga pollenhalterna och tog en promenad genom blommande parken ner till havet. Och jag satt på stranden och vinden fick mig att gråta och efter en stund visste jag inte om det var vinden jag grät av eller något annat. Troligtvis något annat. Hur som helst är det nyttigt att gråta. Och det blåste sådär lite lagom kallt och min hjärna blåstes ut genom öronen och över till Danmark och kom tillbaka behövligt uppfriskad. Det ver dejligt. Skulle vara skönt att kunna byta ut den ibland, hjärnan. Eller åtminstone uppdatera den. Är så trött på att vandra i samla gamla tankespår ständigt och jämt för dom leder mig så sällan någonstans. Behöver en Åsa 3.0. En som inte stannar vid skulle viljan, vid borden, vid önskningar; en som ser till att dom blir mer än så.

Jag kanske får besök nästa vecka, av O. Det kanske inte är så bra, men vad fan. Det var det där med att inte sluta vid tanken. Skit samma att vårkänslorna kan spela honom ett spratt, eller kanske till och med mig. Vårkänslorna tar ju kål på mig och dom behöver dämpas. Jag kan se det lite som antihistamin.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Åsa! Fantastiskt bra överskrift! Tänk vad skönt det vore om det gick, och vad många onödiga tankar man skulle slippa. Fast å andra sidan är det kanske också tur att det inte går..Vad vet jag:) livet blir ju lite mer spännande så.. Kram, (Annas vän Anna)