tisdag, februari 27, 2007

Min tillvaros olidliga lättja

Ojojoj. Tiden bara går och går. Snart är det typ sommar och frågan är vad jag kommer att ha åstadkommit när Pildammsparken står i blom framåt maj. Troligtvis inte så mycket om jag fortsätter i den här takten. Idag ska jag skicka in text till kursen och jag har inte alls skrivit så mycket som jag hade bestämt mig för att göra. Och frågan är om det jag har skrivit är något alls att ha. Det krävs ju disciplin för att hålla på med sånt här, jag borde ha fattat att det inte var min grej! Däremot blir jag bättre och bättre på att briljera med OC-citat (frågan är dock vem jag ska briljera för?). Och mitt antal lästa bloggar på en dag ökar stadigt.

Idag var en gubbe här från firman som ska tapetsera i vår lägenhet. På tiden. Vi frågade när de kunde börja jobba och han sa gravallvarligt "i augusti". Det säger lite om turen vi har haft med vår hyresvärd när vi uppgivet trodde honom. Som tur var var han inte lika cynisk som vi så med lite tur har vi nytapetserat och fint här redan nästa vecka! Det blir spännande att bo i en upp-och nedvänd lägenhet tills dess, dom kommer hit imorgon och Hanna kommer få sova på golvet i köket resten av veckan... Men härligt att äntligen få det gjort! Problemet är bara att tapetkatalogen verkar ha övervintrat sen 1994 och alla tapeter ser ut som dom jag valde mellan när mitt flickrum skulle tapetseras en gång i tiden. Då valde jag ett tjusigt stycke gul tapet med stänk av orange och rosa. Dessvärre måste det bli nåt liknande den här gången. Men jag tröstar mig med att allt åtminstone är bättre än neonlila med peace & love-budskap.

Nu ska jag skriva lite. På min bok, alltså. Och försöka stå emot frestelsen att gå på bokrean istället.

Inga kommentarer: