onsdag, februari 28, 2007

Tro't eller ej

Nu händer det saker! Haha. Typ en timme efter att jag hade skrivit inlägget igår ringde min telefon. Det var en kille från en praktikplats som jag har sökt och han tyckte att jag skulle komma till Stockholm för att prata lite om vad jag vill göra där. AAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! Och jag la på luren och skrattade högt och studsade runt i köket och sen ringde han igen efter 20 minuter och sa att "förresten, det är en kurs i projektledning som LSU anordnar nästa helg, alltså när du ändå är i Stockholm kanske du vill gå på den?" alltså han vill att jag ska gå en kurs för dom innan han ens har träffat mig och jag började tro att nån skämtade med mig men det här verkade vara en allvarlig kille och jag sa ja tack det vill jag gärna och sen la vi på igen och jag var tvungen att gå och köpa nya Timbuk-skivan för att kunna dansa av mig all energi som hade klumpat sig i min mage.

Så sjukt galet roligt!!! Men jag ska inte ta ut nåt i förskott, han kanske bara charmades totalt av min fantastiska telefonröst och när han pratar med mig öga mot öga och jag inte vet vad jag ska säga så blir det en reality check och han säger du, vid närmare eftertanke så ska jag nog själv åka på den där kursen istället...

Eller jo förresten, jag SKA ta ut nåt i förskott!! Jag ska gå här hela veckan och vara superglad! För om jag inte får det här sen så har jag i alla fall fått må bra under tiden. Man ska ta tillvara på alla glad-möjligheter man får.

Och igårkväll var jag och Hanna på en tokbra konsert med Jazzkamikaze och jag har sällan sett en sån total spelglädje eller nästan eufori från scenen. Det smittade. Och jag blev väldigt sugen på att börja lyssna ordentligt på jazz igen. Det var längesen.

Inga kommentarer: