måndag, november 20, 2006

Försökskanin

Jag har inget internet längre. Det är så fruktansvärt frustrerande. Ja, jag vet, i jämförelse med mitt senaste inlägg är det en världslig sak men det är löjligt vad det försvårar min vardag. Det borde vara en mänsklig rättighet att få parasitera på andras trådlösa nätverk när man betalar en hutlös hyra tycker jag. Det tycker tydligen inte min granne, inte längre. Vilket innebär att jag den senaste veckan har fått glädjen att stifta bekantskap både med Stadsbibliotekets intressanta Spanienliknande datasystem ("nej tyvärr de här datorerna tar inte usb-minnen, men om du vill skriva ut något så kan du gå ner till datorerna nere i tidningsrummet. Fast dom har inte internet." Men-fan-hur-gör-jag-då-om-jag-vill-maila-ett-dokument?) samt med Medborgarkontoret (räddaren i nöden!). Nåja.

Idag har jag varit på Astra i Lund för att donera mitt blod till vetenskapen. Lite i taget. De annonserade i Metro efter försökspersoner med björkpollenallergi och eftersom jag inte vet någon med lika extrem björkpollenallergi som jag så tänkte jag att jag skulle bli en extremt bra försöksperson. Dock borde jag nog inte ha druckit fullt så mycket alkohol som jag gjorde i helgen. Jag hoppas att de fortfarande vill ha mig efter att ha analyserat mina prover.

För övrigt har jag total, fullständig, skrivblockering när det gäller min uppsats. Tankeblockering, till och med. Jag förstår inte hur det här ska gå. Vill inte längre och jag har inte ens börjat.

Inga kommentarer: