onsdag, juni 06, 2007

Min första blogglista

Okej. Här sitter jag, lite mindre än sex timmar kvar tills jag borde vara färdig med uppsatsen. Som saknar fyra sidor samt struktur, innehåll och relevans. Trots detta kan jag inte komma mig för att panikskriva på den. Det är nåt i mina gener som hindrar mig från att vara disciplinerad. Något som den bristen på disciplin får till följd är hängivenhet åt patetiska aktiviteter. Därför tänkte jag tillägna den första listan på denna blogg åt en gammal vän och en kär patetisk aktivitet.





10 orsaker att inte titta på Dawson's creek som tonåring:


1. Du kommer utveckla romantiska känslor för din allra bästa killkompis och barndomsvän, övertygad om att han är din själsfrände.

2. Du kommer att vara fullkomligt övertygad om att han hyser samma varma känslor för dig.

3. Din romantiska övertygelse kommer att förstöra er vänskap.

4. Du kommer att spendera din gymnasietid ältandes Joeys och Paceys kärleksliv istället för att se till att skaffa dig ett eget.



5. Du kommer tycka att det är romantiskt att vara oskuld (för att du minsann inte ska ha sex förrän du träffar den Rätte) och ha noll förståelse för dina lössläppta kompisar som har sex till höger och vänster. Stackars er, kommer du tänka (för du tror att du vet så mycket bättre än dom), stackars er som inte vet vad romantik är. Stackars er som inte kan tänka på nåt annat än sex.

6. Du kommer att börja tro på ödet. Att du inte behöver göra något för om du träffar rätt person kommer allt bara att hända ändå. Och efterhand kommer du träffa alltfler själsfränder och inte begripa varför dom inte fattar att dom är just det. Varför ingenting någonsin händer.

7. När du blir äldre kommer du att drabbas av återkommande anfall av nostalgi där du ältar dina ömma känslor för en tidigare manlig vän och bli övertygad om att det egentligen bara är han som kan göra dig riktigt lycklig.




8. Du kommer inte att kunna bli kär därför att dina förväntningar på kärlek är så skyhöga att du blir besviken på minsta tecken på mänsklighet hos den som försöker få dig att känna något för honom.

9. Ditt kärleksliv kommer till 60 % att bestå av ält, till 34 % av drömmar och till 6 % av verkliga upplevelser.

10. Vid 25 års ålder kommer serien fortfarande att utöva en oförklarligt magisk dragningskraft på dig och du kommer att titta på nedladdade avsnitt och YouTube-snuttar med de mest romantiska ögonblicken i seriens historia på bekostnad av dina akademiska studier och ditt sociala liv.



Bli inte som jag. Det är en order.

Inte för att jag tror att någon tonåring av idag skulle få för sig att börja titta på en sån gammalmodig serie som Dawsons. Men ändå.

Gör det inte. Ni kommer att ångra er. Det kommer att förstöra era liv.
Typ.

Inga kommentarer: