onsdag, december 13, 2006

Snart mitt i smeten

Jag tror knappt att det är sant: VI HAR FÅTT EN LÄGENHET!!!! Snart, snart ska jag få flytta ifrån det här huset i änden av den ödsliga mörka stormiga våldtäktsgatan bredvid barn- och ungdomspsykiatriska mottagningen till en fantastisk fantastisk lägenhet mitt över vägen från Möllan!!! Jag skriver det en gång till: Jag ska flytta!!! Till en lägenhet som jag nästan vågar säga har Malmös bästa läge, möjligtvis slaget av husen i rondellen och vita tornhuset på torget. Det är helt galet. Helt galet. Kontraktet skrevs på för fem timmar sedan och jag är fortfarande rädd att någon ska ringa och säga att det är ett misstag.

Igår satt jag och mina blivande söta sambos och drack öl på baren mittemot vårt blivande hus och vinkade till vårt blivande kök (som Linda har döpt till Örtagården) och planerade för hur fint vi ska möblera när vi får flytta in efter nyår. Och jag känner att jag inte vill vänta en dag till, jag skulle helst vilja flytta imorgon. Om jag skulle vara bara hälften så engagerad i mitt uppsatsskrivande som i mitt möbleringsfantiserande så skulle jag garanterat få nåt jättetjusigt stipendium för årets bästa uppsats. Så är nu inte fallet och jag är rädd att kvaliteten kommer hamna nånstans i andra änden av skalan. Men jag kan leva med det. För jag är kär nu. Lyckligt kär. I en lägenhet som är min (nåja, en definitionsfråga). Och livet är härligt.

Inga kommentarer: