torsdag, mars 08, 2007

Hemma hos mamma

Att komma till Stockholm är lite som att åka tillbaka i tiden. I Malmö var det nästan vår. Det är det inte här.

Igår: Långa samtal med en ovanligt uppmuntrad pappa, god sen lunch som följdes av en god middag och ett mycket trevligt middags- och ölsällskap och en Åsa som inte ville tänka i konsekvenser.

Idag: firade jag kvinnodagen utan en endaste demonstration men med trevligt frukostsällskap. Sedan hem till Norrviken och mammas hembakade bröd. Skrivstund, kaffestund, sovstund, promenadstund. Snart mammastund.

Imorgon: ska jag bestämma hur världen ska räddas!


I sommar: läste jag att det ska bli en turné med Moneybrother, Säkert! och Salem al Fakir. Jag undrar om det kan bli bättre. Försöker förtränga den pockande sommarjobbsångesten och tänka på sommarkonsertförväntningar istället.

Nu: har jag inget mer att säga.

Inga kommentarer: