torsdag, mars 15, 2007

Lund revival

Igår var jag i Lund och jobbade på Hållbart Universitets ekologiska pub på Blekingska. Och jag kom på mig själv flera gånger under kvällen med att undra varför jag under tre år boendes 150 m från Blekingska kan räkna antalet gånger jag var där på fingrarna. Hur trevligt som helst. Och väldigt trevligt att jobba också. Mycket folk men tyvärr alldeles för snålt tilltagna förråd av just det som vi ville sälja - ekologiskt vin och öl. Vilket innebar att efter halva kvällen fick folk börja dricka vanligt miljöförgiftande (nåja) öl istället. Lite störigt.

Blev rätt nostalgisk där i mina gamla hoods och kände en längtan efter att åka till Lund oftare. Jag ska nog köpa ett månadskort. Insåg när jag gick mot bussen i nattstaden att jag känner en slags ömhet för Lund. Älskar staden på nåt nostalgiskt romantiskt sätt. Medan Malmö... det är mer nån slags bubblande kärlek över hur bra den här staden är. På alla möjliga sätt. Men Lund är ändå speciellt. Bratsen till trots (vilka man inte märker när man är där så sällan som jag är nu).

Och alltså, vilka karlar det finns i Lund! Var var dom när jag var där?

Inga kommentarer: