måndag, mars 05, 2007

'Jag har färgat håret och jag har fått pollenallergi... är du fortfarande arg?'

Någon kanske undrar hur det går med min Roman? Om inte annat så undrar jag det. Igår pratade jag med O (ex med vissa böjelser) om triangeldramaupplägget på det hela och han blev speciellt förtjust i delen där jag berättade att det handlar om två kompisar som blir kära i varandra.
-Aha, sa han då. Är den självbiografisk?
-Nej, inte direkt. Allt man skriver är väl självbiografiskt på något sätt. Men det här handlar om två tjejer.
Tystnad.
- Ska du inte göra en bilderbok?

Nej kära du, det ska jag inte.


(Och vi ska ses när jag ska upp till Stockholm i veckan och jag vet inte alls om det är så särskilt bra men det skiter jag faktiskt i för mina fingrar har glömt hur hud känns)


I övrigt undrar jag vart världen är på väg och lyssnar på Säkert! (därav den fantastiska rubriken på detta inlägg) och känner igen mig så det gör ont. Och konstaterar återigen att Annika Norlin är ett geni.

jamen hurra. nu börjar det regna. jag som skulle gå ut precis.

Inga kommentarer: