torsdag, mars 22, 2007

'There's something about today that seems a lot like yesterday'

Jag brukar alltid tänka i perioder av beslutsångest på alla tidigare perioder av beslutsångest i mitt liv. På högarna med universitetskataloger på matbordet i Granada som lästes tills vi kunde recitera dem högt för varandra. På val och kval mellan olika kurser som resulterade i val av pol mag programmet för då kunde jag vänta längst möjligt med att bestämma vad jag ville göra med mitt liv. På alla dessa perioder av framtidsångest som handlar om att jag borde göra så himla mycket för att kunna göra ännu mer men att jag istället inte gör så mycket alls. Och jag tänker på att det ofta är tillfälligheter som har avgjort vad jag har valt. Men att jag aldrig har ångrat ett beslut när jag väl fattat det. Förutom kanske nu.

Man behöver inte en hel termin för att känna efter vad man vill göra. Jag är så uttråkad.

Dagens höjdpunkt har varit herrarnas konståkningsfinal. Och att småflörta med killen som säljer comviqabonnemang på ica. Jag tror nästan jag ska gå dit igen. Fråga om han har nåt annat att erbjuda nu när han redan har fått mig att byta abonnemang.
- Kan jag få abonnera på lite spänning i livet? Och börja med dig?

Inga kommentarer: