torsdag, mars 29, 2007

Hem-hem

Imorgon åker jag till Stockholm. Hade tänkt göra massa saker innan dess. Det har inte gått så bra. Imorgon ska jag för första gången prova på att jobba på tåget. Försökte boka nåt så modernt som "pc-plats" när jag bokade tågbiljett idag, men jag var ju inte den enda som hade tänkt jobba på tåget (eller som tyckte att det lät häftigt att sitta på pc-plats) så jag får förlita mig på min snälla dators batteri.

Det känns allt konstigare att komma hem till Stockholm nuförtiden. Allt färre att hälsa på. Allt tydligare att det är Skåne, och Malmö, som är hemma. Men det är fint och det är mysigt. Vår i Stockholm. Fint fint. Ska bara hitta på lite saker att göra.

Förresten har en gammal kompis fått barn. Alltså gammal som i "vi var vänner för längesen", inte gammal åldersmässigt. Hon är yngre än jag. Ojoj. Det känns helt overkligt. Och här springer man själv runt och letar efter nån som bara vill hångla lite och hålla mig i handen i vårsolen. Håhåjaja. Känns som att vi lever i parallella universum, M och jag. Det har vi i och försig gjort ganska länge.

Och nu märker jag att jag mest skriver för att slippa göra det jag måste göra. Packa till exempel. Och skriva duktiga saker. Borde göra det nu och sen sova.

Förresten - drick endast alkohol i måttliga mängder.

Inga kommentarer: