måndag, maj 28, 2007

dammsugarkastning är också en sport

Dom pratade om Lund i Christer i P3 idag. Det var rätt roligt. Fast det blev mycket snack om studenter utan att ta upp det faktum att studenter hittar på så galet mycket sjuka grejer som liksom bara kan förklaras med att dom är just studenter. Mitt bidrag till bilden av Lund, om det hade kommit med, var den som en fredagseftermiddag en bit in på varje termin kunde beskådas mitt över gården från mitt fönster på Vildanden:

Hela korridor B3 står på balkongen, ivrigt ropandes, med en dammsugare. Nere på gården står en kundvagn. En efter en får korridorsmedlemmarna från balkongen kasta dammsugaren ner på gården och försöka få den i kundvagnen. Om dammsugaren någon gång lyckas pricka kundvagnen utlöser detta exalterat jubel på balkongen. För det mesta upplöses dock dammsugaren i smådelar som sprids över gården i landningsögonblicket. Då står det en person nere på gården som plockar ihop dammsugaren igen och går upp med den till balkongen. Fast jag tror att dom hade ungefär tre dammsugare som dom växlade mellan. Tror också att detta var ett slags invigningsrit för nya korridorsmedlemmar. Välkommen till psyket, liksom.

Andra intressanta studentikosa aktvitiveter kan ju vara att elda soffor på Delfi eller kasta ägg och sopor på brännbollsplanen på Parentesen. Men å andra sidan vet jag få människor som behöver så lite för att ha roligt.

Ack, lundastudentlivet i mitt hjärta.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter underbart tycker jag! helt klart en sport. Och jag kom på igår kväll att klart som fan och korvspad att du ska åka och hälsa på (inte vildanden B3 alltså..)
Sen så fick jag ett litet ältryck idag, men det är så patetiskt så det måste vi ta någon annanstans än här ;) puss