måndag, maj 14, 2007

Kindred spirits

Nej då. Det är inte så farligt. Jag är nog inte tråkig. Men ibland måste man överdriva lite för att få någon effekt. Och känner man sig astråkig så blir man nästan det. Men det har gått över nu, idag har jag till exempel fått Linda att skratta. Och Anna. Visserligen sambo och syster, men vadå. Dom har bra humor. Och så kände jag mig väldigt glad när jag följde Anjas exempel och gjorde ett boktest och OCKSÅ blev Anne på Grönkulla!




You're Anne of Green Gables!

by L.M. Montgomery

Bright, chipper, vivid, but with the emotional fortitude of cottage
cheese, you make quite an impression on everyone you meet. You're impulsive, rash,
honest, and probably don't have a great relationship with your parents. People hurt
your feelings constantly, but your brazen honestly doesn't exactly treat others with
kid gloves. Ultimately, though, you win the hearts and minds of everyone that matters. You spell your name with an E and you want everyone to know about it.




Hade jag blivit någon annan hade jag blivit grymt besviken och ledsen. Det är Anne och jag forever. Och så Anja såklart. Anne är alltså, för er som inte vet det, en mycket intressant och fascinerande varelse. Fast hade man kunnat bli Emily på Månvik (LM Montgomerys andra, mer sentimentala och överromantiska och inte så hysteriska huvudperson) så hade jag ännu hellre identifierat sig med henne. Vilka bokpersonligheter kan man egentligen bli? Prova ni också:

Take the Book Quiz.

För att vara en Anne på Grönkulla är jag en väldans oinspirerad och fantasilös så kallad författare, bara. Undrar hur jag ska komma ifrån det.

Inga kommentarer: