onsdag, maj 23, 2007

Däremot dagboksdöd

Inser att jag inte har skrivit i min dagbok sedan januari. Det är ett väldigt långt uppehåll för att vara jag. Det är ofta så att när jag inte har skrivit på länge så orkar jag liksom inte ta upp den igen för det känns som att det är så mycket som jag måste uppdatera, berätta. Och så tänker jag att jag inte orkar så jag låter den ligga och så händer det ännu mer som jag inte skriver ner och så har det helt plötsligt gått fyra månader och jag vet inte vart jag ska börja någonstans när jag öppnar den nu för det känns på något vis som jag har svikit den. Så mycket jag inte har berättat. Och jag vet att jag borde börja här och nu, vet att det är enda sättet, men blir så besviken på mig själv för att jag vill ha på papper vad som har hänt de här fyra månaderna, vad jag har känt.

Jag tycker om att dokumentera. Helst känslor.

1 kommentar:

Anonym sa...

skriv ut din blogg. nödlösning som kanske bara får göras en gång, men bättre dagbok på dessa 4 månader kan du nog inte få... När jag läste en gammal dagbok hade jag börjat en dag med att undra om man fortfarande levde fast man inte kom ihåg nånting man hade gjort (bl.a. för att man inte skrivit om det). Och ja, det är nog precis det man gör. Kanske lever mer? Men det är himla mycket roligare att ha det på pränt!

Skriv ut bloggen! puss