torsdag, maj 31, 2007

Rätt obegripligt

Alltså allvarligt.

E-Type.

Han låter likadant som han gjorde 1995. Ingenting har hänt. Vare sig med lockarna eller beatsen. Eller ens melodin. Vad är det som gör att bara för att det är E-Type så ska hans låt spelas konstant på radio? Det kan ju inte vara för att den är bra. Och inte för att han är snygg i håret heller. Återstår hans kända namn. Kanske hans vurm för vikingar? Pinsamt P3, säger jag.


Så plötsligt inser jag att det är precis denna frustrerade ilska över en artists oförtjänt stora sändningsutrymme som den största delen av min bekantskapskrets måste känna varje gång PGs ljuva stämma börjar höras i radio igen. Så jag kanske inte ska kasta sten i glashus, som man säger. Även om jag tycker att de två herrarna är ojämförliga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha ja det är det. Jag och Karolina kommenterade senast igår när vi hade radion på i bakgrunden... "men alltså seriöst, vad är det här?! 'En händig man'?! "

Fru Å sa...

Nej, En händig man kanske inte är någon höjdpunkt i Pers karriär. Fast när man har gjort så mångra BRA låtar kan man bli förlåten för ett sånt litet titelsnedsteg tycker jag. Det är nog bara 50-årskrisen som närmar sig.