söndag, maj 06, 2007

Nejdå. Jag är inte bitter.

Klarade mig igenom sittningen bara för att bli påmind om varför jag inte har varit på så många sådana tillställningar under mina studentår. Trevligt, visst, men att sitta och kallprata med strangers under tre timmar endast avbrutet av snapsskrål var femtonde minut är liksom inte min grej. Och jag har dessutom på nästan alla de få sittningar jag varit på belönats med herrar både till höger och vänster om mig som antingen 1) knappt pratar alls eller 2) bara pratar om sig själva och följdaktligen i båda fallen inte är intresserade av att veta någonting om mig. Jag säger inte att jag har ett stort behov av att prata om mig själv, jag menar bara att ett ytligt kallpratande är betydligt trevligare om det är ett ömsesidigt utfrågande.

Och sedan, på mellanfesten: Söt trevlig kille börjar prata med mig. Vi pratar typ konstant i tre timmar och har himla roligt och jag tänker att det är hångel guaranteed och är nära att messa min syster och säga att jag inte kommer och sover över hos henne. När vi börjar prata om något i stil med den förändrade mansrollen och feminism och inte är överens om så mycket utan blir lite upprörda och jag går därifrån en stund för att hämta mer vin och när jag hittar honom igen tio minuter senare har han ansiktet fullt av ett blont litet stycke. Då gick jag.

Så mycket fick man för att man var snyggast på festen. Jävla killar.

Nu ska jag titta på L word och önska att jag var flata.

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi du är så rolig. jag har blivit fast i att läsa fina människors bloggar (dvs de jag känner som gör det). Så då är det tur att det kommer lite uppdateringar då och då. Hoppas du inte är bitter i detta nu ;)