fredag, maj 18, 2007

himmelsdag

Helgdag tack vare en himmelsfärd för 2000 år sedan. Inga viktiga telefonsamtal har kunnat ringas, inga viktiga ärenden springas. Och himlen har varit mörkgrå och knappast inbjudande. Således spenderades dagen hemma men jag har till min förvåning hunnit uträtta oerhört mycket viktigt även här. Idag har jag:
* Haft ett långt och djupt frukostsamtal om livets svårigheter med Hanna.
* Nödtvättat lakan och underkläder.
* Ätit muffins och gjort armhävningar (nästan samtidigt)
* Gjort en fin present.
* Börjat läsa en bok jag haft i min bokhylla sen rean.
* Sett en film jag velat se i över två år. Elina- som om jag inte fanns. Fin.
* Sett en film jag inte velat se lika gärna. Crossroads med Brittan. Förundrades över hur helylle hon var en gång i tiden. Och hur mycket hår hon hade.
* Efter andra filmen, 20.00, äntligen kravlat mig utanför dörren och gått tre kvarter för att köpa grönsaker.

samt, tadaa!:
* Nästan skrivit färdigt mitt ansökningsbrev. Skall skickas iväg till UNDP Colombia imorgon tillsammans med ett översatt CV (som dock ännu inte är översatt)

Och nu borde det väl vara dags att sova. Snart i alla fall.

Inga kommentarer: